Най-големият самолет в света Stratolaunch извърши тестов полет с първата свръхзвукова ракета Talon-A в пустинята Мохаве, Калифорния. Това е дванайсетият полет на огромната летателна платформа и първият с хиперзвуковия апарат Talon-A (TA-1) с течно гориво. Полетът, продължил 3 ч и 22 мин, е имал за цел да провери задвижването на апарата и телеметричните системи. TA-1 е първият хиперзвуков апарат от продуктовата линия Talon-А. Апаратът е за многократно използване и за тестване на хиперзвукови технологии.

Най-големият самолет в света е известен под наименованието Stratolaunch Roc и е създаден да извършва многочасови тестови полети в пустинята Мохаве. Самолетът има размах на крилата близо 116 м, което е повече от футболно игрище. Това е самолет майка, което означава, че е проектиран да носи ракети и по-малки летателни апарати. Той е най-големият изцяло композитен самолет, конструиран някога. Първият тестов полет на самолета беше извършен през 2019 г.

По време на деветия си тестов полет уникалният самолет достигна максимална височина на полета близо 7000 м. По размерите си той засенчва дори някои от най-големите самолети в света като Airbus A380, който има размах на крилата 78 м.
Stratolaunch Roc има дължина приблизително 72 м и височина 15 м. Може да носи полезен товар до 225 т. За да излита и каца, му е необходима писта с дължина 3600 м. Представлява два свързани фюзелажа на „Боинг 747-400“ и е изработен изцяло от въглеродни влакна. Двата му фюзелажа са модифицирани и са по-сплескани от обичайните. Проектиран е да изстрелва ракети от височина 9000 м, което е точно под крейсерската височина на гражданските самолети. Има интересен детайл в наименованието на Stratolaunch Roc, защото в митологията на Близкия изток roc е голяма птица, толкова силна, че може да носи слон в ноктите си. Полезният товар на самолета е еквивалентен на повече от 33 слона.
Задвижващата система на Talon-A, прикачен към огромния Stratolaunch Roc, притежава ракетен двигател с течно гориво, който осигурява тягата, необходима на ракетата да достигне хиперзвукови скорости. Най-напред се провеждат няколко успешни наземни теста за зареждане с гориво и запалване на системата на Talon-A. Първоначалните резултати от полета показват, че системата се е представила според прогнозите.

Едновременно с тестването на TA-1 напредва и производството на още два апарата – TA-2 и TA-3. Това са първите напълно използваеми хиперзвукови апарати от серията Talon-A. Предвиждат се и тестове с изследователските лаборатории на Военновъздушните и Военноморските сили на САЩ. Хангарът на самолета и производствените халета на Talon-A са в съседство.
Тестовете със Stratolaunch Roc и апаратите Talon-A имат за цел имитиране на хиперзвукови заплахи, в подкрепа на развитието на нови отбранителни способности. Очаква се тези нови способности да използват производни на технологията Talon-A или части от нея. Цялата инициатива е в съответствие с неотложната необходимост от нови отбранителни стратегии срещу възникващите хиперзвукови заплахи. Както стана ясно, първият полет на самолета и ракетата, заредена с истинско гориво, трябваше да оцени два ключови аспекта – състоянието на задвижващата система при наличието на гориво и поведението на телеметричните системи както на Roc, така и на TA-1, които са от съществено значение за поддържане на ситуационната осведоменост по време на полета, при подготовката за освобождаване на ракетата и отделянето й от самолета майка с включен двигател. В предвидения за 2024 г. пълен тест с отделяне и полет на ракетата целта ще бъде тя да постигне хиперзвукова скорост от Мах5 и след това да се приземи на пистата.
Презареждат корабни вертикални системи с ракети в открито море

Във военноморската база „Норфолк“, Вирджиния, моряците проведоха тест за презареждане с ракети на вертикалната система за изстрелване на разрушител от клас „Арли Бърк“. Целта на тези тестове е да се постигне способност за зареждане на бойните кораби с ракети в открито море, за да се пестят време и средства за прибиране на кораба в най-близкото пристанище по време на експедиционни мисии, когато се изчерпят ракетите.
При зареждане с ракети на корабите много строго е изискването за абсолютна неподвижност на двата кораба един спрямо друг. Става дума за кораба, който трябва да се зареди – приемащият, и за този, който доставя резервните ракети – предаващият. Изпробват се най-различни методи. Като например привързването на носа и кърмата на приемащия кораб към шамандури и котви. Привързването на двата кораба – приемащият и предаващият, здраво един към друг. Използват се и плаващи понтонни платформи, подобни на кейове, за стабилизиране на корабите.
Оборудват остров за тестване на отбранителни продукти
Обединените арабски емирства оборудваха остров с площ 350 кв. км като полигон и лаборатория за изпитания на отбранителни, космически и търговски продукти. Съоръжението се нарича X Range и е международно. Освен това то ще предоставя ексклузивни услуги за тестване на платформи, системи и подсистеми за въздушната, сухопътната, морската и електронната война. X Range е международно многодомейново съоръжение за тестване, оценка и обучение на отбранителни, космически и граждански продукти. Оборудването на острова включва дълга 3800 м писта за големи самолети, както и 1200-метрова писта за дронове с обезопасена въздушна зона, постоянно затворена до височина 3000 м. Освен това островът ще бъде оборудван с градско селище за обучение на Силите за специални операции, цифрова комуникационна мрежа и специална брегова линия за морски и десантни учения.