Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Ръководителят на европейската дипломация заяви, че мисията на ЕС е отблъснала 11 нападения в Червено море

[post-views]
Поддържането на връзки с Путин е несъвместимо с общото европейско бъдеще, заяви Борел

Съвместната военноморска мисия на Европейския съюз е отблъснала 11 атаки от бойци на йеменските хуси в Червено море, предаде ДПА, като се позова на ръководителя на европейската дипломация Жозеп Борел.

„В рамките на по-малко от два месеца от началото на операцията, са били ескортирани 68 плавателни съда и са били отблъснати 11 атаки“, заяви Борел пред журналисти в Брюксел.

Операцията беше одобрена от външните министерства на страните членки на ЕС на 19 февруари. Бойните кораби, които участват в мисията, предоставят въоръжен ескорт на търговски кораби, преминаващи през Червено море.

Съюзените с Иран сили на хусите в Йемен нападат морския транспорт, като твърдят, че правят това в отговор на израелските военни действия в Газа, посочва ДПА.

„Нашите кораби унищожиха девет безпилотни летателни апарата, един безпилотен плавателен съд и четири противокорабни балистични ракети“, каза командващият операцията контраадмирал Василиос Грипарис.

Грипарис предупреди да не се правят преждевременни заключения за постиженията на мисията. Все пак по думите му „това е пътят напред“. „Показахме, най-малкото с количеството военна техника, с която разполагаме, какво можем да направим“, добави той.

Грипарис подчерта, че районът на действие на мисията е по-голям от целия Европейски съюз. „Районът на действие обхваща Червено море, Аденския залив, Арабско море, Оманско море, Персийския залив и също така северозападната част на Индийския океан“, посочи той.

Борел каза, че заради атаките на хусите търговското корабоплаване между Европа и Азия се налага да използва по-дългия маршрут около нос Добра надежда в Южна Африка. „Това означава от 10 до 14 дни по-дълго пътуване. Цената за транспорт на контейнер от Китай до Европа се удвои“, отбеляза той.

„Преди кризата 13% от световната търговия преминаваше през Червено море… Днес само половината от 70-те кораба, които преминаваха всекидневно, все още използват Суецкия канал. Така че беше необходимо да се намесим“, добави той.

Източник: bta.bg

Най-ново

Единична публикация

Избрани