Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Световната авиация е силно засегната от глобалния ИТ срив

[post-views]
Световната авиация е силно засегната от глобалния ИТ срив

Нарушения в работата на авиокомпании и летища заради глобалния ИТ срив, разразил се днес, се наблюдават в редица страни по света, предадоха световните агенции.  

В САЩ бе съобщено, че Федералната агенция за гражданска авиация (FAA) е спряла полетите на авиокомпаниите „Американ еърлайнс“ (American Airlines), „Юнайтед“ (United) и „Делта“ (Delta).

В Швейцария компания „Скайгайд“ (Skyguide), осъществяваща контрол на въздушния трафик, обяви, че от сутринта е засегната от срива, а авиокомпания „Суис интернешънъл еърлайнс“ (Swiss International Air Lines) информира, че засега са отменени два нейни полета – от Цюрих до Берлин и обратно, предупреждавайки за по-нататъшни възможни закъснения и анулирания. Авиопревозвачът допълни, че неговите системи не са засегнати, като смущенията в трафика са повлияни от нарушенията в дейността на партньорски компании и въздушния контрол.

В Германия освен в летището в Берлин, което спря полетите до 10 ч. местно време, за нарушения при определени авиопревозвачи съобщиха и аерогарите в Хамбург и Дюселдорф. Националният превозвач „Луфтханза“ (Lufthansa) посочи, че е сравнително слабо засегнат от проблема, но са възможни закъснения и отменени полети.

Смущения в дейността изпитват всички испански летища, съобщи АЕНА (Aena), водещият световен летищен оператор, цитиран от Франс прес. Проблемите са основно на гишетата за чекиране и информация за пътниците. 

Френският авиопревозвач „Ер Франс“ (Air France) изпитва проблеми при някои услуги. Полетите до и от парижките летища „Роаси-Шарл де Гол“ и „Орли“, които са основните „входни точки“ за Олимпийските игри във Франция, се изпълняват нормално. Мобилното приложение и сайтът на компанията също работят, нарушена е обаче дейността на телефонните платформи за връзка с клиентите.

Нидерландската Ка Ел Ем (KLM), част от групата „Ер Франс-Ка Ел Ем“ (Air France-KLM), обяви, че е трябвало да преустанови „по-голямата част от операциите си, тъй като сривът в информационните технологии е направил невъзможно управлението на полетите“. Освен амстердамското летище „Схипхол“ проблеми среща и аерогарата в Айндховен, където е отказала системата за автоматично приемане на багаж, съобщава се и за един отменен полет. 

В Дания сривът блокира пожарната сигнализация в Копенхаген, скандинавската авиокомпания САС (SAS) също е засегната.  

И нискотарифната авиокомпания „Райънеър“ (Ryanair), цитирана от ДПА и АФП, предупреди за „поенциални смущения в мрежата“ заради спирането на глобалната система на трета страна. Днешният полет FR8840 от Берлин (Бранденбург) за Летище София (Терминал 2), изпълняван от „Райънеър“, е отменен, сочи информация на сайта на столичния аеропорт.

Унгарската „Уиз eър“ (Wizz Air) оповести, че също е засегната, като не са налични уебсайтът и мобилното й приложение, резервационната система, системата за онлайн чекиране и показване на бордна карта, телефонните централи за нови резервации и промени в съществуващи. В съобщение, разпространено до медиите, авиокомпанията призова пътниците да бъдат на летището поне 3 часа преди планирания час на излитане.

За нарушаване на дейността на авиокомпании съобщи и летището в Хонконг.

В Индия са засегнати три авиопревозвача – „ИндиГоу“ (IndiGo), „Акаса еър“ (Akasa Air) и „СпайсДжет“ (SpiceJet).

В Израел пристанището Ашдод спря обслужването на товари, проблеми има в дейността на централната банка на Израел, националната пощенска служба, болници и здравни учреждения, службите за спешна помощ.

Източник: bta.bg

Най-ново

Единична публикация

Избрани