Потребители на услугите на „Майкрософт“ (Microsoft) в целия свят – от Австралия и Нова Зеландия до САЩ, съобщават за мащабни сривове, часове след като компанията обяви, че постепенно разрешава проблем, засягащ достъпа до приложенията и услугите „Майкрософт 365“, предаде Асошиейтед прес.
Причината, точното естество и мащабът на срива засега са неизвестни. В пост в социалната мрежа „Екс“ компанията изглежда указва, че ситуацията се подобрява, но часове по-късно бизнеси от целия свят съобщават за ескалиращи проблеми.
Сайтът „ДаунДетектър“ (DownDetector), който проследява интернет сривове, докладвани от потребители, съобщава за нарастващи проблеми в услугите на „Виза“ (Visa), „Ей Ди Ти секюрити“ (ADT security) и „Амазон“ (Amazon), както и при авиокомпаниите „Американ еърлайнс“ (American Airlines), „Юнайтид“ (United) и „Делта“ (Delta).
От Австралия и Нова Зеландия дойдоха съобщения за проблеми в услугите на авиокомпании, телекомуникационни компании, банки и медии, загубили достъп до компютърните системи.
„Майкрософт“ не е отговорил на запитванията за коментар.
Експертът по киберсигурност Трой Хънт съобщи, че наблюдава проблеми и при глобалната компания за киберсигурност „Краудстрайк“ (Crowdstrike). Австралийският телеком „Телстра“(Telstra) съобщи в „Екс“, че световният срив е „заради глобален проблем, засягащ както „Майкрософт“, така и „Краудстрайк“.
Сред засегнатите в Европа са летищата в Берлин и Амстердам, които отмениха полети, в Брюксел, Прага и Единбург, където са засегнати отделни системи, британската телевизия „СкайНюз“, най-големите жп оператори във Великобритания, Лондонската фондова борса, нискотарифната авиокомпания „Райънеър“ (Ryanair), „Юроуингс“ (Eurowings), скандинавската САС (SAS), както и авиокомпания „Търкиш еърлайнс“ (Turkish Airlines), която има проблеми с резервирането на билети и чекирането за полети. За евентуални проблеми предупреждава и „Луфтханза“ (Lufthansa).
Източник: bta.bg