Параметрите на информационния поток през последните 90 дни са сравнени с предходния 90-дневен период
Над 3 млн. пъти, което е ръст с 38% в сравнение с предходното тримесечие, е видяно съдържанието на „Фейсбук” – страницата на Информационния център на Министерството на отбраната (ИЦ на МО) за последните 90 дни. Това се посочва в анализ, който проследява достиженията на социалните платформи на ИЦ на МО, достъпни през сайта на центъра – аrmymedia.bg. Параметрите на информационния поток през последните 90 дни са сравнени с предходния 90-дневен период.
Анализът отчита ръст от 33% при обхвата на публикациите във „Фейсбук”, които са достигнали до повече от 800 хил. уникални потребители. Последователите на аrmymedia.bg са повече от 14 500. Сериозен ръст от близо 75% се отбелязва на последователите, които реагират на публикациите ни, като са ги харесали, коментирали или препубликували. Горещи теми като войната в Украйна са сред най-коментираните.
В „Ютуб” Военният телевизионен канал – armymedia.bg има повече от 640 000 преглеждания, което е ръст от 11%. Зрителите ни са гледали 14% по-продължително време нашето видеосъдържание, или общо сме задържали вниманието им 53 600 ч. Броят на абонатите ни е нараснал с 1500, което е скок от 25% за последните 3 месеца.
„Инстаграм” е нова платформа за ИЦ на МО, като се отчита ръст на новите ни последователи и сериозно покачване при обхвата на публикациите – индикатор, че публикуваното съдържание достига до все повече хора. За последните 3 месеца с 13% се увеличавава и броят на реакциите на постовете, което само по себе си е реклама на съдържанието.
„Тик-ток” профилът на ИЦ на МО е привлякъл близо 1700 последователи и поне едно публикувано видеосъдържание е достигнало до повече от 425 000 потребители, като над 24 000 от тях са харесали, коментирали или споделили поне една от нашите публикации.
Сайтът на ИЦ на МО – аrmymedia.bg, технологично не позволява извличане на статистически данни, подобни на социалните платформи. Но от наличните данни за трафика към сайта можем да направим извод, че потребителите предпочитат мобилната версия пред версията за стационарен компютър.
Анализът съдържа и данни за аудиторията на платформите. Във „Фейсбук”, „Ютуб” и „Тик-ток” мъжете заемат по-голям дял от жените. Във „Фейсбук” най-голям интерес има сред хората на възраст 35–44 г., а най-слаб – при аудиториите 18–24 г. и над 65-годишна възраст. В „Ютуб” най-активна е възрастовата група от 34 до 44 г., следвана от 45 до 54 г. Най-слаб интерес имаме при групите 13–17 г. и 18–24 г. „Ютуб” предлага и информация какво друго интересува хората, които гледат нашия канал. За нашата аудитория челна позиция заемат каналите, които разпространяват проруски позиции и конспиративни теории. Примери: „Димна завеса с Александър Сивилов”; „Свободен глас”; „Актуален поглед”; „Киро Брейка – Оригинала”.
„Инстаграм” за разлика от „Фейсбук” и „Ютуб” привлича изключително по-младите хора, като най-голям дял от последователите ни са от групата на 18–24-годишните. В „Тик-Ток” най-активни са 25–34-годишните, следвани от хората на възраст 18–24 г. Докладът прави извод, че с новия устройствен правилник на ИЦ на МО всички канали на Центъра в социалните мрежи бележат значителен ръст на аудиториите.