Дигитално сертифициран е такъв самолет, който е преминал процеса на сертификация чрез цифровизирани методи и технологии. Това може да включва използването на софтуерни инструменти и платформи за управление на данни, симулации и виртуални проверки, вместо традиционните методи, които често изискват физически тестове и документи.
В авиацията дигиталната сертификация може да подобри ефективността и прозрачността на процеса, като позволява по-бързо проследяване на документите, анализ на данните и управление на рисковете. Освен това дигитализацията може да улесни съвместната работа между различните заинтересовани страни, като производители, регулаторни органи и авиокомпании. Такъв подход може да бъде важна стъпка към по-модерни и безопасни практики в авиационната индустрия, съответстващи на новите технологии и изисквания. Самолетът X-56 е американски модулен, безпилотен летателен апарат, проектиран от „Локхийд Мартин“, за да се изследват с него технологиите за полети на голяма височина. Освен това целта е той в бъдеще да бъде използван за военни безпилотни разузнавателни мисии. Първият полет на X-56 е през 2013 г. От тогава досега той се използва от изследователските лаборатории на НАСА и Военновъздушните сили на САЩ за изследване на проблема с вибрациите на крилата и овладяване на поривите на натоварване на конструкцията, които се получават в резултат на различни аеродинамични въздействия. X-56 се управлява дистанционно от наземен контролен пункт от един човек. Самолетът е дълъг 2, 3 м, има размах на крилата 8, 4 м, два турбореактивни двигателя и достига максимална скорост малко над 222 км в час. Това ще бъде първият в света дигитално сертифициран самолет, което е реална промяна в начина, по който ще се разработват, сертифицират и развиват бъдещите самолети. Този проект е пример за нова реалност в авиацията, в която дигиталните иновации са двигател на физическата реалност.
Комплект за незабавно реагиране срещу дронове
Ниската скорост, маневреност, малкият размер и изключително ниския шум на дроновете ги правят много трудни за откриване. Те изскачат като петънца на хоризонта и могат да бъдат на разстояние няколкостотин метра или няколко километра. Ако скоростта им на движение е по-висока, тогава времето за идентифициране и реакция е много малко. Ранното предупреждение за появата на дронове и вземането на мерки е решаващо за оцеляването на войниците. По-голямата част от безпилотните летателни апарати излъчват някакви радиосигнали или други честоти, с които се свързват с контролните си пунктове. С една дума те притежават електронен отпечатък, който може да бъде засечен. В САЩ водеща електронна отбранителна компания разработи комплект за незабавно реагиране(IRK).
Комплектът включва персонален уред за откриване и идентифициране на дронове за войниците, наречен RfPatrol Mk2. Системата е лека и тежи по-малко от един килограм. В нея има внедрен изкуствен интелект. Тя е пасивна, не излъчва никакви сигнали и осигурява откриване и идентифициране на дронове в реално време. Освен прибора за идентифициране на дронове в комплекта влиза и ръчно устройство за унищожаване на заплахата, наречено DroneGun Mk4, приличащо на пистолет. Новото наименование на такива персонални оръжия е „ефектор“. С този ефектор войникът може да неутрализира дрона след като го е идентифицирал по електронния му отпечатък.
Самоходна гаубица изстрелва три снаряда за 15 секунди
Южнокорейската самоходна гаубица К9 използва 20 тона стомана, има заварена конструкция и може да издържи на удара на снаряди калибър 152 мм и на 14, 5 мм бронебойни куршуми, както и на противопехотни мини. Гаубицата може да защити екипажа и от ядрени, химични и биологични заплахи.
Двигателят е с мощност 1000 к. с. Общото тегло на гаубицата с верижната платформа е 47 т. Развива максимална скорост до 67 км в час и 56 км в час при наклон на терена 60 градуса. Работи при всякакви условия като пустини, планини, джунгли и силно заснежени райони. Гаубицата е с калибър 155 мм и може да изстреля три снаряда за 15 сек. За 30 секунди може да спре и да се развърне за стрелба. Има далекобойност до 60 км и оперативен обхват 360 км. Тази гаубица все повече се модернизира и става все по-популярна. Целта на производителите е да я направят напълно автоматична. В момента е с пет души екипаж.
Проектират бойна машина на пехотата изцяло на компютъра
Армията на САЩ е възложила разработването на нов прототип, който да замени прочутата бойна машина на пехотата „Брадли“, която е в строя от десетилетия. Новата машина условно наречена XM30 ще съдържа в себе си най-новите технологии, включително и такива от следващо поколение. XM30 се проектира задължително и по съвсем нов начин. При проектирането й ще се използва така нареченото цифрово инженерство, което спестява много време и пари на проектантите. Това е съвсем нов подход, който включва не само проектиране без чертожни дъски, моливи и линеали, но и компютърни симулации с бъдещата машина. Цифровото инженерство включва не само предварително изпитание на 3D модели, но и модулност на дизайна, както и бързо и перфектно проследяване на всички етапи в създаването на нова бойна машина или друга система за армията.