Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

За първи път в света  дигитално сертифицират  самолет

[post-views]
За първи път в света  дигитално сертифицират  самолет
Favicon_File

Михаил Григоров

Дигитално сертифициран е такъв самолет, който е преминал процеса на сертификация чрез цифровизирани методи и технологии. Това може да включва използването на софтуерни инструменти и платформи за управление на данни, симулации и виртуални проверки, вместо традиционните методи, които често изискват физически тестове и документи.

В авиацията дигиталната сертификация може да подобри ефективността и прозрачността на процеса, като позволява по-бързо проследяване на документите, анализ на данните и управление на рисковете. Освен това дигитализацията може да улесни съвместната работа между различните заинтересовани страни, като производители, регулаторни органи и авиокомпании. Такъв подход може да бъде важна стъпка към по-модерни и безопасни практики в авиационната индустрия, съответстващи на новите технологии и изисквания. Самолетът  X-56 е американски модулен, безпилотен летателен апарат, проектиран от „Локхийд Мартин“, за да се изследват с него технологиите за полети на голяма височина. Освен това целта е той в бъдеще да бъде използван за военни безпилотни разузнавателни мисии. Първият полет на X-56 е през 2013 г. От тогава досега той се използва от изследователските лаборатории на НАСА и Военновъздушните сили на САЩ за  изследване на проблема с вибрациите на крилата и овладяване на поривите на натоварване на конструкцията, които се получават в резултат на различни аеродинамични въздействия.  X-56 се управлява дистанционно от наземен контролен пункт от един човек. Самолетът е дълъг 2, 3 м, има размах на крилата 8, 4 м, два турбореактивни двигателя и достига максимална скорост малко над 222 км в час. Това ще бъде първият в света дигитално сертифициран самолет, което е реална промяна в начина, по който ще се разработват, сертифицират и развиват бъдещите самолети. Този проект е пример за нова реалност в авиацията, в която дигиталните иновации са двигател на физическата реалност.

Комплект за незабавно реагиране срещу дронове

Ниската скорост, маневреност, малкият размер и изключително ниския шум на дроновете ги правят много трудни за откриване. Те изскачат като петънца на хоризонта и могат да бъдат на разстояние няколкостотин метра или няколко километра. Ако скоростта им на движение е по-висока, тогава времето за идентифициране и реакция е много малко. Ранното предупреждение за появата на дронове и вземането на мерки е решаващо за оцеляването на войниците. По-голямата част от безпилотните летателни апарати излъчват някакви радиосигнали или други честоти, с които се свързват с контролните си пунктове. С една дума те притежават електронен отпечатък, който може да бъде засечен. В САЩ водеща електронна отбранителна компания разработи комплект за незабавно реагиране(IRK).

Комплектът включва персонален уред за откриване и идентифициране на дронове за войниците, наречен RfPatrol Mk2. Системата е лека и тежи по-малко от един килограм. В нея има внедрен изкуствен интелект. Тя е пасивна, не излъчва никакви сигнали и осигурява откриване и идентифициране на дронове в реално време. Освен прибора за идентифициране на дронове в комплекта влиза и ръчно устройство за унищожаване на заплахата, наречено DroneGun Mk4, приличащо на пистолет. Новото наименование на такива персонални оръжия е „ефектор“. С този ефектор войникът може да неутрализира дрона след като го е идентифицирал по електронния му отпечатък.

Самоходна гаубица изстрелва три снаряда за 15 секунди

Южнокорейската самоходна гаубица К9 използва 20 тона стомана, има заварена конструкция и може да издържи на удара на снаряди калибър 152 мм и на 14, 5 мм бронебойни куршуми, както и на противопехотни мини. Гаубицата може да защити екипажа и от ядрени, химични и биологични заплахи.

Двигателят е с мощност 1000 к. с. Общото тегло на гаубицата с верижната платформа е 47 т. Развива максимална скорост до 67 км в час и 56 км в час при наклон на терена 60 градуса. Работи при всякакви условия като пустини, планини, джунгли и силно заснежени райони. Гаубицата е с калибър 155 мм и може да изстреля три снаряда за 15 сек. За 30 секунди може да спре и да се развърне за стрелба. Има далекобойност до 60 км и оперативен обхват 360 км. Тази гаубица все повече се модернизира и става все по-популярна. Целта на производителите е да я направят напълно автоматична. В момента е с пет души екипаж.

Проектират бойна машина на пехотата изцяло на компютъра

Армията на САЩ е възложила разработването на нов прототип, който да замени прочутата бойна машина на пехотата „Брадли“, която е в строя от десетилетия. Новата машина условно наречена  XM30 ще съдържа в себе си най-новите технологии, включително и такива от следващо поколение. XM30 се проектира задължително и по съвсем нов начин. При проектирането й ще се използва така нареченото цифрово инженерство, което спестява много време и пари на проектантите. Това е съвсем нов подход, който включва не само проектиране без чертожни дъски, моливи и линеали, но и компютърни симулации с бъдещата машина. Цифровото инженерство включва не само предварително изпитание на  3D модели, но и модулност на дизайна, както и бързо и перфектно проследяване на всички етапи в създаването на нова бойна машина или друга система за армията.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани