В България продажбите на нови коли нарастват три пъти повече, отколкото е средното ниво за Европейския съюз, предаде БГНЕС. През октомври продажбите на нови автомобили в ЕС са нараснали с едва 1,1%, докато в България този процент е 3, сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
През тази година 75.9 % от регистрираните автомобили в България са бензинови, следвани от 15 % дизел. Хибридите и електрическите автомобили стоят най-назад сред новите регистрации. Това е обратна тенденция за случващото се в ЕС, където над 50% от новите регистрации са на устойчиви автомобили.
През октомври 2024 г. регистрациите на нови автомобили в ЕС обърнаха тенденцията на спад и отбелязаха скромно увеличение от 1,1 %. Испания е начело със сериозен ръст от 7,2 %, докато Германия се възстанови с 6 % след три месеца на спад. Спад бе регистриран във Франция (-11,1 %) и Италия (-9,1 %).
Регистрациите на автомобили с акумулаторни батерии са се увеличили с 2,4% до 124 907 единици през октомври 2024 г. Въпреки това обемът на пазара от началото на годината досега остава с 4,9% по-нисък от същия период на миналата година, а общият пазарен дял е 14,4%. Този спад се дължи основно на значителното намаляване на регистрациите в Германия (-26,6%).
Регистрациите на плъг-ин хибридни автомобили намаляха със 7,2% през миналия месец, след значителен спад във Франция (-26,9%) и Италия (-24,9%).
Регистрациите на хибридно-електрически автомобили са се увеличили със 17,5%, като пазарният им дял е нараснал до 33,3% спрямо 28,6% през октомври миналата година, надхвърляйки за втори пореден месец регистрациите на бензинови автомобили.
Продажбите на бензинови автомобили намаляват с 6,8% като цяло. Най-голям спад бе регистриран във Франция, където регистрациите спаднаха с 32,7%, следвана от Италия със спад от 10,1%.
Сега бензиновите автомобили представляват 30,8% от пазара, което е спад спрямо 33,4% през същия месец на миналата година. Пазарът на дизелови автомобили е намалял със 7,6%, в резултат на което през октомври миналата година пазарният дял е бил 10,9%. Като цяло намаления се наблюдават на почти две трети от пазарите в ЕС.
Източник: bgnes