Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Забраняват на мобилните оператори да завишават цените

[post-views]
Забраняват на мобилните оператори да завишават цените
Favicon_File

Андрей Рангелов

Завишаването на цените от мобилните оператори е нелоялна търговска практика и я забранявам със заповед, каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова, цитирана от сайта на институцията. В съобщението се пояснява, че КЗП е установила нелоялни търговски практики, използвани от някои мобилни оператори и е предприела незабавни действия за защита на правата на потребителите.

Филипова заявява: „Като председател на КЗП разпоредих да бъдат извършени задълбочени проверки и анализи, които разкриха ключови нарушения, представляващи сериозен риск за икономическите интереси на гражданите:

– Едностранна промяна на договорни условия без съгласието на потребителите. Установено е, че два от мобилните оператори са променили условията на действащи договори, включително увеличаване на месечните такси, без да са постигнали писмено споразумение с потребителите. Подобни действия поставят потребителите пред неравностойно положение, принуждавайки ги да приемат нежелани промени или да прекратят договорите си при неблагоприятни условия.
– Подвеждащи съобщения за правната обосновка на промените. При проверката е установено, че един от мобилните оператори е използвал заблуждаващи съобщения, позовавайки се на Закона за електронните съобщения, за да обоснове едностранните изменения на договорите. Такава практика не само нарушава добросъвестността, но и променя икономическото поведение на потребителите чрез подвеждане.
– Принудително добавяне на подобрения на абонаментните планове срещу увеличение на месечната такса. КЗП е установила, че един от мобилните оператори е включил двоен обем мобилни данни, повече национални минути и/или по-висока скорост на интернет, като обосновава това с „подобрение” на абонаментните планове. Въпреки това, тези промени се извършват без изрично искане от страна на потребителите. КЗП подчертава, че такива действия нарушават принципите на прозрачност и добросъвестност и могат да доведат до съществена промяна в икономическото поведение на потребителите, които са поставени в ситуация на принудителен избор да приемат нежелани условия или да прекратят договора си.

По думите на председателя на КЗП, във връзка с установените нарушения, Комисията предприема следните действия:
Забрана за прилагане на нелоялните практики – допуснато е предварително изпълнение на заповедите и всички оператори, нарушили закона, са задължени незабавно да прекратят прилагането на едностранни промени в договорите без съгласие на потребителите.
• Налагане на санкции:
В рамките на своите правомощия, КЗП ще наложи съответните имуществени санкции на операторите, приложили нелоялните действия. В подобни случаи законът предвижда санкция в размер до 50 000 лева за всяка прилагана нелоялна търговска практика.

„Апелирам към всички граждани да се информират относно своите права и да подават сигнали при съмнения за нарушения. КЗП ще продължи активно да защитава правата на потребителите и да предприема строги действия срещу всички форми на нелоялни търговски практики. Тези усилия са насочени към изграждането на справедлив и прозрачен пазар, в който правата на потребителите са гарантирани”, казва председателят на КЗП Мария Филипова.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани