Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Ключова предпазна система е била изключена във военния хеликоптер, участвал в катастрофата край Вашингтон, заяви американски сенатор

[post-views]
[post-views]
Ключова предпазна система е била изключена във военния хеликоптер, участвал в катастрофата край Вашингтон, заяви американски сенатор

Ключова предпазна система е била изключена на хеликоптера на Сухопътните сили на САЩ „Блек хок“, който се сблъска с пътнически самолет на „Американ Еърлайнс“ миналата седмица край американската столица Вашингтон, убивайки 76 души, заяви председателят на сенатската комисия за търговия Тед Круз, цитиран от Ройтерс.

Според Круз хеликоптерът е бил с изключена автоматична система за зависимо наблюдение-излъчване, което обаче е допустимо при военните летателни апарати.

„Това е било тренировъчна мисия, така че не е имало належаща причина, свързана с националната сигурност, системата да бъде изключена“, заяви Круз по време на пресконференция на Националния съвет по безопасност на транспорта (НСБТ) и Федералната авиационна администрация (ФАА).

При най-смъртоносната въздушна катастрофа в САЩ от повече от 20 години, която се случи миналата седмица, самолетът и хеликоптерът се е сблъскаха и паднаха в река Потомак. Хеликоптерът е летял на около 30 метра над максимално допустимото за този маршрут, съобщи по-рано НСБТ.

Системата за зависимо наблюдение-излъчване е усъвършенствана технология за проследяване на местоположението на летателните апарати. Круз отбеляза, че хеликоптерът има и транспондер, така че е щял да се появи на радара, но въпросната система е значително по-прецизна.

ФАА съобщи, че е започнала да проверява летищата с голям обем смесен трафик на хеликоптери и самолети, след като Круз каза, че е поискал преглед на сигурността.

След катастрофата ФАА наложи значителни ограничения върху полетите на хеликоптери около столичното летище „Роналд Рейгън“ поне до края на февруари и две от по-рядко използваните писти остават затворени. Когато полицейски, медицински или президентски транспортни хеликоптери трябва да използват въздушното пространство, цивилни самолети нямат право да бъдат в същата зона, според инструкциите на ФАА.

Председателят на НСБТ Дженифър Хоменди каза пред репортери, че според записа на глас в пилотската кабина пилотът на хеликоптера е носел очила за нощно виждане. Тя също каза, че хеликоптерът е бил изваден от река Потомак и вероятно ще минат няколко дни, преди службата да потвърди, че системата за зависимо наблюдение-излъчване на хеликоптера е била изключена по време на катастрофата.

Източник: bta.bg

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани