Една от системите на самолета F-16 е дала отклонение, но това не значи, че той е счупен. Това стана ясно по време на брифинг на ръководството на Министерството на отбраната. Командирът на ВВС генерал-майор Николай Русев поясни, че процедурата по приемане на самолета не е приключила и до нейния край това отклонение ща бъде отстранено.
Процедурата по техническо и летателно приемане на бойния самолет F-16 Block 70 от българските ВВС все още е в ход. След кацането му установено отклонение в работата на една от системите обяви командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Николай Русев.
генерал-майор Николай Русев, командир на ВВС:
„Процедурата по приемане на самолета е в ход. Тя се дели на две части – техническо и летателно приемане. Процедурата е продължителна и самолетът не е приет. Това трябва да е ясно. Той ще бъде приет, когато и двете процедури са изпълнени. След техническата процедура се изпълняват минимум два полета с участието на български пилот. След като самолетът кацне и е изпълнил тези два полета и пилотът декларира, че самолетът е в летателна годност, ние го приемаме и той влиза в експлоатация във ВВС”
Генерал-майор Русев уточни, че самолетът ще лети тогава, когато е готов за полет.
„Допълнителен риск за летците, за инженерно-техническия състав и за новата авиационна техника аз няма да приема”, категоричен беше той.
Началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов отново подчерта, че със своите способности и технически възможности това е самолетът, който е необходим на ВВС.
Министърът на отбраната Атанас Запрянов гарантира, че всички финансови средства за придобиване на самолетите и за инфраструктурата около неговата експлоатация са осигурени.
Докато се усвоява F-16, бойното дежурство продължава да се носи с МиГ-29. Той ще лети толкова дълго, колкото ние усвояваме F-16. Не може да се фиксира точното време, което ще отнеме въвеждането на новия самолет в оперативна готовност, но със сигурност няма да е утре или следващата седмица обясни командирът на ВВС.