Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Ускоряват разработката на баражиращия боеприпас „Диамант“

[post-views]
[post-views]
Ускоряват разработката на баражиращия боеприпас „Диамант“
Favicon_File

Димитър Ставрев

MBDA ускорява разработването на нов баражиращ боеприпас с форма на диамант през следващите 18 до 24 месеца поради нарастващото търсене. Първоначалната версия има излетно тегло от 6 кг и бойна част от 2,5 кг. Има вариант за разузнаване с носим сензор. Боеприпасът се задвижва от електрически двигател и има далечина на полета от 50 км. Това му осигурява 45 минути време за баражиране.

MBDA планира да използва тръбна система за изстрелване на боеприпаса. Това дава лесни приложения за интегриране на наземни машини, кораби и вертолети. Когато боеприпасът е в контейнера, крилата са прибрани назад. Задните крила на боеприпаса са закрепени към горната част на фюзелажа и се въртят напред, за да се поберат в пусковата тръба с квадратно сечение.
Едно от най-актуалните приложения на пусковите тръби са на безекипажни катери. Дронът ще има софтуер за автоматично разпознаване на цели, който ще помага на операторите да открият заплахата, докато боеприпасът баражира над даден район. Концепцията на MBDA предвижда боеприпасите да са мащабируеми. Първоначалният дизайн има размах на крилата от 1,2 м. Съществуват концепции за 10-кратно увеличение, въпреки че служители на компанията смятат, че големият размер може да не е практичен и че по-вероятни са по-малки версии. „Диамант“ е първоначално име, истинското ще е ясно едва когато дронът бъде патентно регистриран. Името идва от избраната аеродинамична форма. Планерът е предоставен от френска компания, специализирана в дроновете.

Ромбоидалното крило е тип затворено крило с диамантена форма. С него отпада нуждата от вертикална управляваща повърхност. Тази конфигурация, на която е базиран баражиращият боеприпас R2-120 Raijin, има няколко предимства – намалява размаха на крилата с около 50%, намалява аеродинамичното съпротивление и намалява собствената маса с 1/3. Това прави планера работоспособен в широк диапазон от скорости. Планирано е икономичната скорост да е доста под 100 км/ч, докато при пикиране срещу целта баражиращият боеприпас лети с 270 км/ч. Избраната аеродинамика осигурява висока маневреност и при финалното пикиране, както и високо съотношение подемна сила/съпротивление.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани