Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Френските ВМС ще платят на САЩ над 1 млрд долара за електромагнитни катапулти за новия си самолетоносач

[post-views]
Френските ВМС ще платят на САЩ над 1 млрд долара за електромагнитни катапулти за новия си самолетоносач

Държавният департамент на САЩ одобри възможната продажба на Франция на палубни електромагнитни катапулти от типа EMALS, аерофинишьори от ново поколение AAG и свързаното с тях оборудване на обща стойност 1,321 милиарда долара. Както уточнява изданието Naval News, оборудването е предназначено за перспективния самолетоносач, който се разработва за френския флот по програмата PANG (Porte-Avions de Nouvelle Génération). В допълнение към доставката на два катапулта EMALS и системата AAG, искането на Париж включва наземни тестове, тестване и сертифициране на ново оборудване, обучение на оператори и персонал за поддръжка, техническа помощ и други услуги за поддръжка. Предполага се, че основни доставчици ще бъдат компаниите General Atomics-Electromagnetic Systems Group като разработчик на EMALS и AAG и Huntington Ingalls Industries като интегратор. Сделката ще изисква присъствието на около 40 американски специалисти годишно във Франция в продължение на 10 седмици от 2033 до 2038 г., за да се подпомогне инсталирането на споменатото оборудване на самолетоносача от следващо поколение в процес на изграждане, за въвеждането в експлоатация, сертифицирането, тестването за съвместимост на самолетите и морските изпитания на кораба. За първи път EMALS и AAG бяха монтирани на лидерния американски самолетоносач от ново поколение Gerald R. Ford. По-рано през тази година системите постигнаха нормативите, определени от флота, като изавършиха общо 8000 успешни цикъла на излитане и кацане на самолети за 18-месечен пробен период. General Atomics сега интегрира EMALS и AAG в оборудването на американските самолетоносачи – John F. Kennedy и Enterprise. Според изданието Naval News, още през 2022 г. френските изтребители Rafale-M трябва да бъдат интегрирани със системите EMALS и AAG във военноморския авиационен център в Лейкхърст (Ню Джърси). Освен това източници на изданието твърдят, че френският флот ще поиска от американските си колеги обучение и сертифициране на своите пилоти на американски самолетоносач, оборудван с EMALS. Това става в момент, в който френският флагман, самолетоносачът Charles de Gaulle, ще отиде на основен ремонт, планиран за 2028 г. През декември 2020 г. френският президент Еманюел Макрон официално потвърди, че самолетоносачът от следващото поколение ще получи ядрена силова установка. Той се очаква да бъде въведен в експлоатация през 2038 г., когато сегашният флагман на френския флот Charles de Gaulle ще трябва да бъде изведен от строя. Самолетоносачът се разработва и изгражда от съвместно предприятие между Naval Group и Chantiers de l’Atlantique (бивш STX France). Дължината на палубата на самолетоносача ще бъде от 285 до 295 m, а водоизместването му – 75 000 t. Той трябва да осигури до 60 излитания на ден. Запасът от боеприпаси е съобразен да осигури до една седмица високоинтензивни полети. Освен изтребители, на борда ще има до шест разузнавателни хеликоптера и два самолета за ранно предупреждение и управление E-2D. В бъдеще се планира да се използват, включително и безпилотни водени.

Източник: pan.bg

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани