На 31 януари 2022 г. Lockheed Martin обяви, че стратегическият самолет-цистерна LMXT ще се произвежда в Мобайл (Алабама) и Мариета (Джорджия). Представен през септември 2021 г., LMXT е предложението на Lockheed Martin за конкурса по програмата KC-Y Bridge Tanker на ВВС на САЩ.
„Създаването на тази производствени дейности в Алабама и Джорджия потвърждава ангажимента на Lockheed Martin, че LMXT ще бъде построен в САЩ, от американци, за американците. LMXT ще засили глобалната сигурност, като позволи на военнослужещи на САЩ да изпълняват най-критичните си мисии на по-големи разстояния. У дома, LMXT ще засили растежа на работните места и производството, като черпи от опита и таланта на високотехнологична американска работна сила в два щата, които са доказани лидери в авиацията“ заяви президентът и главен изпълнителен директор на Lockheed Martin Джеймс Тайклет.
LMXT представлява най-новата глава в 60-годишната история на Lockheed Martin за производство и доставка на танкери и големи самолети за ВВС на САЩ, Корпуса на морската пехота на САЩ, ВМС на САЩ и множество оператори по целия свят. Създаден на базата на доказания дизайн на Airbus A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT), LMXT използва познатата информация за характеристиките и способностите от избрания стратегически танкер, използван lвече от 14 нации по света за дозареждане с гориво на изтребители, транспортни и морски патрулни самолети, за нуждите на САЩ и съюзниците им.
„През нашата 50-годишна история в САЩ някои от най-гордите ни моменти идват от подкрепата на нашите американски военнослужещи. Нашата американска работна сила, която е повече от 35% съставена от военни ветерани, има нетърпение да види танкер на ВВС да се присъедини към флота от самолети Airbus, летящи за армията на САЩ, националната гвардия, флота и бреговата охрана“ сподели К. Джефри Кнител, председател и главен изпълнителен директор на Airbus Americas.
С Lockheed Martin като главен изпълнител, LMXT ще бъде построен на две фази:
Фаза 1: LMXT ще се произвежда първо като авиолайнер A330 в съоръжението на Airbus в Mobile (Алабама), където се произвеждат търговски самолети Airbus A320 и A220, от 2015 г.
Фаза 2: Втората фаза на производствения процес включва преобразуване на авиолайнера в танкер LMXT в съоръжението на Lockheed Martin Aeronautics в Мариета (Джорджия), където в момента е окончателното производство на ВТС C-130J Super Hercules и има произведствени линии за сглобяванетто на центроплана на F-35 Lightning II.
Lockheed Martin и Airbus сключиха Меморандум за споразумение (MOA) през 2018 г., за да проучат решения за дозареждане с гориво във въздуха за справяне с недостига на капацитет за дозареждане на ВВС на САЩ, като MRTT е в центъра на дискусиите. LMXT е резултат от този MOA, предлагащ доказан планер с различни възможности само за ВВС на САЩ, изграден от висококвалифицирана американска работна сила в два щата, които са водещи в аерокосмическото производство.
Разширяването на работата както на Lockheed Martin, така и на Airbus в Алабама и Джорджия е естествен напредък за компаниите, като всяка има дълбоки корени в двата щата.
Присъствието на Lockheed Martin в Северна Алабама обхваща повече от 5 десетилетия, с концентрация в секторите на вертолетите и хиперзвуковите оръжия. Повече от 2600 служители на Lockheed Martin живеят и работят в Алабама. През октомври 2021 г. Lockheed Martin откри усъвършенствано производствено съоръжение в Кортланд, фокусирано върху производството на хиперзвукови ударни оръжия.
Повече от 5000 служители на Lockheed Martin поддържат работата в нейното съоръжение за аеронавтика в Мариета, както и в съоръженията в Макон и Кингс Бей. Лидер в аерокосмическата индустрия на Джорджия, заводът Marietta на Lockheed Martin произвежда едни от най-известните военнотранспортни самолети и не само от 1951 г. насам, включвайки всеки произведен C-130 Hercules (2600+ броя), C-5 Galaxy/Super Galaxy, P-3 Орион, F-22 Raptor и C-141 Starlifter. В момента в обекта работят над 4500 служители.
Икономическото въздействие на Lockheed Martin в Алабама и Джорджия възлиза на общо над 8,3 милиарда долара годишно, като включва общите продажби, доходи на доставчиците, заплати на служителите, данъци и благотворителни дарения. Повече от 630 доставчици в двата щата поддържат програмите на Lockheed Martin. През 2020 г. Lockheed Martin Aeronautics допринесе с повече от 2,6 милиона щатски долара в двата щата в подкрепа на военни, образователни и базирани в общността организации.
LMXT предлага доказан корпус с различни възможности само за ВВС на САЩ, проектиран да отговаря на изискванията на оператора, с предимства, които включват:
-Значително подобрена далечина на полета и капацитет за дозареждане с гориво спрямо настоящите танкери;
-Доказана щанга за дозареждане, която понастоящем е сертифицирана и използвана от съюзниците на САЩ за дозареждане на доставени от САЩ самолети в операции по целия свят;
-Първата в света напълно автоматична система за дозареждане с гориво „въздух-въздух“ (A3R).
-Оперативна и доказана в практиката усъвършенствана камера и система за задно виждане;
-Отворена системна архитектура за JADC2 системи;
-Доказана съюзна оперативна съвместимост и устойчива глобална верига за доставки;
-Самолеттъ е възел за операции в множество домейни, който свързва LMXT с по-голямото бойно пространство, повишавайки бордната ситуационна информираност за осигуряване на устойчиви комуникации и връзка за пренос на данни към ВС в целия свят;
-Постоянно инсталирана способност за MEDEVAC, позволяващ медицинска помощ от световна класа с междуконтинентален обхват;
-Товарен капацитет, достъпен с мотокар за 6 военни палети с тегло до 4500 kg. за нуждите на отдалечени бази;
-Ненадмината устойчивост в бойното пространство и оперативната производителност, позволяващи по-добър достъп до нетрадиционни бази
Като главен изпълнител, Lockheed Martin работи директно за изпълнение на специфичните изисквания на ВВС на САЩ в рамките на програмата LMXT.
Източник: pan.bg