Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

Проект, който ще сложи край на нервните опашки за карти за почивка, на притесненията при записване на малчугани в детските градини на МО, и ще подобри административното обслужване на фирми и граждани, започна да реализира Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело”.
Тотално се въвеждат електронни услуги, с които военнослужещите, цивилните служители и другите потребители ще могат да ползват услугите на агенцията по интернет, стана ясно при представянето на проекта в Централния военен клуб. Ще се въведат и сертифицирани системи за управление на качеството, което ще гарантират високото равнище на услугите на администрацията.
Проектът е „Модернизиране на предоставяните от ИА „Военни клубове и военно-почивно дело” административни услуги и въвеждане на международни стандарти, гарантиращи качественото им предлагане”. Осъществява се с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
Искам да изразя удовлетворение, че този екип разработи и започна реализацията на проекта, каза по време на представянето на проекта заместник изпълнителният директор на ИА „ВК и ВПД” Ивелин Николов.

Времената се променят

и услугите би трябвало да бъдат с друг стандарт – да бъдат достъпни и за хора с увреждания, да имат и нов електронен вид, за да не се повтарят нещата, които всички са виждали като опашките за карти за почивка, допълни той. По думите му нововъведението ще е и една от основните стъпки по изграждането на модерна електронна система за качество.
Договорът за проекта беше подписан на 14 април 2014 г., а срокът за изпълнение е 18 месеца, заяви заместник изпълнителният директор на ИА „ВК и ВПД” Данаил Димов. Цялата стойност на проекта е 549 948,40 лв. без ДДС, допълни той.
По думите му основната цел е постигането на по-добро административно обслужване и регулиране при предоставянето на електронни административни и други услуги на физическите и юридическите лица, законосъобразно управление, прозрачност и ефективна дейност на агенцията и нейните териториални поделения, както и налагането на

международни стандарти

Сред целите на проекта са да се повиши качеството на административното обслужване, да се сертифицират системи за управление на качеството, да се улесни достъпът на лица с увреждания, да се подготвят компетентни служители за работа, както и да се гарантира сигурност на информацията.
Димов посочи, че чрез проекта на първо място ще се облекчи режимът на ползване на различни административни услуги от гражданите и фирмите, ще се спести време и разходи, ще се създадат условия за достъп на хора с увреждания до административни услуги. Същевременно ще се обновят модулите за обслужване на интернет-страницата на администрацията на агенцията чрез адаптиране за хора с увредено зрение.
Сред очакваните резултати е осигуряването на качеството и сигурността на информацията, разработването и внедряването на действаща система за управление на качеството по международния стандарт ISO 9001, както и система по ISO 27001. Ще има инсталиран и внедрен софтуер за

информационна сигурност

на всички възлови работни места, като за работа с него ще бъдат обучени минимум 10 лица.
Една от основните ползи от проекта ще е, че военнослужещите и цивилните служители от МО ще могат да получават по-бързо и лесно административно обслужване. Ще се подобри ефективността, а също и трансграничният обмен на информация, тъй като агенцията е страна по доста международни споразумения. По-лесен ще е достъпът до пространствени данни, по-бързо ще се извършва планирането на отпуски и почивки от страна на военнослужещите и цивилните служители, по-ефективен ще е достъпът до записванията в детските градини на МО и почивните станции.
Останалите услуги, които бихме могли да рационализираме и да направим по-ефективни, са освен издаването на карти за почивка във ВПД и хотели, така и за почивки в чужбина, каза директорът на дирекция „Финанси” в ИА „ВК и ВПД” Радослав Щербаков.
По думите му чрез проекта ще се облекчи настаняването в Дома за пенсионирани военнослужещи, ветерани и военноинвалиди в Орешак, ползването на залите в ЦВК, предоставянето на

резиденция „Лозенец”

за различни инициативи, предоставянето за ползване на зали във военните клубове в страната, включително и за дейността на школи, художествени състави и клубове по интереси, ползването на социалните кухни към МО.
Искрено се надяваме при следващото разпределение на картите за почивка да имаме работеща система, да не се повтарят опашките и струпването на хора, сподели Димов в отговор на репортерски въпрос.
Това ще се случи най-вероятно за следващия летен сезон и следващия зимен сезон, уточни той. По думите му при досегашната система се налага хората да носят различни бележки, които да представят при получаването на картата и при настаняването в почивната станция.
Всичко това ще се избегне, когато проектът бъде реализиран. Чрез новата система ще се облекчи и настаняването в детските градини на МО, като ще се премине към електронен вариант на записване и по този начин

ще се избегнат спекулациите

Не се предвижда никакво съкращаване на персонал, каза Димов в отговор на въпрос на в. „Българска армия” дали заради въвежданите с проекта новости ще бъдат освобождавани хора от агенцията. „Администрацията ни е достатъчно натоварена. Например, до момента в полугодието имаме с около 3000 преписки повече, отколкото миналата година. Тоест, забелязва се сериозен обем на увеличаване на административните преписки и затормозяване на администрацията. Целта на проекта е да облекчи администрацията, тя да успее да движи и другите си задължения. Така че не се предвижда освобождаване на хора в резултата на проекта”, категоричен беше Димов.

Андрей Рангелов

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани