В полските заводи не се ремонтират самолети или двигатели, а се модернизират. Това не е ремонт, ние поддържаме експлоатацията на тези самолети. Това подчерта членът на Борда на WZL-2 и директор по производството и обслужването Збигнев Матушчак на брифинг, на който бяха представени възможностите на полските заводи в Бидгошч и Варшава, предаде БТА. Преди дни българският министър Николай Ненчев обяви, че според проекта за договор между България и полската страна ще се отремонтират 6 двигателя на „МиГ“-29 за 1 023 000 млн. евро всеки и ще ни се предоставят два двигателя за ползване до края на годината напълно безплатно.Матушчак отговори на въпрос дали са верни твърденията, че Полша няма лиценз да ремонтира чужди самолети на трети страни. Никой не е получил лиценз от Русия, добави той. Според него полските заводи са напълно готови и могат самостоятелно да извършат ремонтите. По думите му те вече ремонтират двигателите си със собствена, авторска документация. Представители на ръководството на полските военни заводи WZL-2 и WZL-4 посочиха пред журналисти, че гаранциите, които могат да поемат по отношение на българските „МиГ-29“ са като тези за полските Военновъздушни сили /ВВС/, които разполагат с такива самолети. WZL-2 /Wojskowe Zaklady Lotnicze No. 2 S.A./ в Бидгошч и WZL-4 във Варшава са основният партньор на полските ВВС, поддържайки и обезпечавайки военните самолети, сред които Су-22, МиГ-29 и С-130 „Херкулес“. До момента те са работили само за нуждите на полската военна авиация. Експертите посочиха, че влагат в изтребителите нови модерни технологии и възможности, а когато имат проблеми с получаване на резервни части, са в състояние да монтират свои, изработени в Полша. Предлагаме същата гаранция като за полските ВВС, посочи Збигнев Матушчак в отговор на въпрос по какъв начин полската страна би поела гаранции при евентуален ремонт и модернизация за безопасната експлоатация на българските машини.