Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Header
Търсене
Close this search box.

„През отворените прозорци“ на руския импресионизъм

[post-views]
[post-views]
Изпитанията на едно мъжко приятелство

картината на Николай Богданов-Белски ,,Лято“ (1911 г.)
До 23 ноември Националната галерия (филиал „Двореца“) представя изложба, която допълва познанието ни за глобалното течение на импресионизма в изобразителното изкуство.  „Руският импресионизъм бе непознат, но сега, когато го показваме на света, учебниците по история на изкуството трябва да се пренапишат“, казва Борис Минц – инвеститор, филантроп и основател на Музея на руския импресионизъм, който гостуваше за откриването на изложбата „През отворените прозорци“.  Показани са 66 живописни творби на 43-ма изявени руски художници, между тях – Валентин Серов, Константин Коровин, Пьотър Кончаловски, Борис Кустодиев, но и на по-малко прочути живописци. 
Московският частен музей представя за пръв път част от колекцията си у нас. Експозицията разказва за „особеностите“ на руския импресионизъм, незаслужено непознат в Европа. За това говори и Юлия Петрова, директор на музея и куратор на изложбата. 
България е сред първите спирки на международното турне на изложбата, а самият музей е създаден през май тази година на територията на известната в миналото фабрика за бонбони „Болшевик“. Частната колекция на мецената Борис Минц, основа на музейната колекция, е събирана в последните 15 г. Международната програма на музея цели да запознае зрителите и с творчеството на забравени имена на художници, голяма част от тях напуснали Русия след революцията през 1917-а. Сред импресионистичните платна са и тези на художника Александър Герасимов, впечатлявал Йосиф Сталин с картината „Ленин на бронетранспортьор“. „Най-старата“ картина в музея е от 1886 г. и е на Валентин Серов. А картината на Николай Богданов-Белски „Лято“ (1911 г.) с прозорец, отворен към огряната от обедна светлина градина е програмно произведение на руския импресионизъм, чийто най-ярки имена са и Михаил Ларионов и Василий Кандински, а Малевич „дописва“ своя импресионистичен период през късното си творчество. Съветската власт го обявява за „буржоазно“ изкуство. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Telegram

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

 

За да получавате всички новини за Българската армия, изтеглете мобилното приложение ARMYMEDIABG от тук

Най-ново

Единична публикация

Избрани