– Господин полковник, какви задачи изпълнява 110-и логистичен полк от началото на годината?
– Продължаваме нашата ремонтна дейност. Тя е свързана с машините „Хамър”, тъй като много се експлоатират по границата, с „Мерцедес”, с автобуси, с най-различни типове товарни и леки автомобили. Може да се каже, че най-вече ремонтираме старата руска техника, която все още е основна за Сухопътните войски. По отношение на оръжието, извършваме ремонти и обслужваме контингентите, които се връщат от мисия, както и формирования от Сухопътните войски. От края на миналата година и началото на тази, наши специалисти усвоиха за първи път ремонта на отделни блокове на ракетния комплекс „Точка” и мисля, че добре се справят с ангажимента. Наложи се да четат техническата документация, за да се запознаят с параметрите. Макар че за първи път виждаха даденото изделие, те възстановиха почти всички блокове за управление, които бяха докарани при нас. Усвоен е много добре от нашите майстори и ремонтът на оптическите прибори, които се използват в Българската армия. Доста от тях са стари, няма резервни части и търсим заместители.
– Продължава ли дейността ви на българо-турската граница?
– Задачата на границата не е спирала. Личният състав се ротира и извършва всекидневна дейност по логистичното осигуряване на органите на Гранична полиция в района на Свиленград. Правят обслужване и ремонти на тяхната техника, макар и нова, защото се експлоатира постоянно. Разбира се, за да се справят добре с работата си, тези специалисти трябва да бъдат осигурени с необходимите резервни части
– Какви по-важни събития предстоят пред полка?
– Планирани са доста полеви учения и командно-щабно учение на комплекс „Чаралица” с един от батальоните. Ще продължим да изпълняваме задачи по ремонт и осигуряване на формирования от Сухопътните войски. Също така, ще имаме задачи във връзка с многонационалното учение „Saber Guardian-17”на полигон „Ново село”. Очакваме да сформираме и допълнителна група за границата
.
– Доколко е окомплектован полкът с военнослужещи?
– След проведените изпити, от 23 февруари са одобрени 78 цивилни лица за назначаване на кадрови войници, като 10 от тях все още не са получили необходимия достъп до класифицирана информация. Но и след този прием ще имаме доста вакантни места. От одобрените, 90 на сто не са служили войници. И ще трябва да им се провеждат модули за първоначална подготовка, после и за военна специалност. Така че, през следващите 6 месеца реално те няма да влязат във формированията и да работят. Но и след това ще продължат да се обучават. Ремонтчик трудно се става
.
– Какви са пожеланията ви по повод 1 март – Деня на логистичните органи от Българската армия?
– Личният състав да е спокоен, че формированието ще го има. Пожелавам на всички да са живи и здрави, те и техните семейства, да продължават да служат със същото желание и да имат успехи във всяко едно начинание.
Професията като призвание
Имах голямо желание да служа в редовете на Българската армия. Завърших НВУ през юли 2012 г. със специалност „Организация и управление на тактическите подразделения за логистично осигуряване” и специализация „Танко-технически и автомобилни войски”. В 110-и полк бях назначен за командир на взвод за подвоз на гориво-смазочни материали”, а от декември 2015 г. съм заместник-командир на рота за ремонт и евакуация.
Така се представя накратко старши лейтенант Камен Тодоров. Твърди, че техническата подготовка, която е получил във Военния университет, е била достатъчна за базовата техника. А в полка изучава и новите образци. Непрекъснато се усъвършенства и се развива. Убеден е, че военната професия е неговото призвание. Спомня си с удоволствие участията си като курсант в армейските шампионати по дуелна и щафетна стрелба. Говори с голямо уважение за сержантите от ротата. Описва ги като опитни специалисти, с богат опит от експлоатация на машините.
Да попаднеш на точното място
Лейтенант Ивона Стоилова е завършила „Тилови войски и гориво-смазочни материали” на Военния университет през юли 2016 г. И е назначена на длъжност точно по своята специалност – командир на взвод за подвоз на гориво-смазочни материали в ротата на капитан Петко Христов.
Определя хората от колектива като всеотдайни. Помагат й в много отношения и среща разбиране от тях, тъй като е новоназначена и сега навлиза в практиката на професията.
Подчинените ми сержанти са с доста голям опит, познават теорията и практиката в специалността и търся тяхното съдействие, обяснява лейтенант Стоилова.
Какво прави в свободното си време? Отговаря, че ходи на курсове за повишаване на подготовката си по английски език, обича и да спортува. Справила се е добре на наскоро преминалия изпит по физическа подготовка. И за първи път чества Деня на логистиката като офицер.
Транспорт на твърди и течни товари
Основните ни функции са транспорт на твърди и течни товари. В момента задачите ни са свързани с логистичната поддръжка на Гранична полиция на българо-турската граница, с ремонт на техника, продоволствено и комунално осигуряване на формированията от полка, заявява командирът на логистичен батальон майор Иван Керманов.
Той е завършил Военното училище във Велико Търново през 2001 г. и Военната академия „Г. Ст. Раковски” през 2013 г. Заемал е длъжностите командир на взвод, помощник-началник и началник на отделение МТО, старши специалист в отделение „Логистика” и началник-щаб на батальон. Майор Керманов не скрива, че в батальона има недостиг на войници, въпреки попълнението от 18 новоназначени.