Header

Министерство на отбраната
информационен център

Последвайте ни!

Търсене
Close this search box.

Ретро автомобилите – красота и достолепие

[post-views]
Ретро автомобилите – красота и достолепие

Силно участие на офицери в рали „Марица 2024“

От 10 до 12 май се проведе Десетото международно ретро рали „Марица 2024“ с участието на 53 екипажа. Стартът в Пловдив бе даден от директора на ралито о.з. полковник Дончо Нанов Дончев. Първи с БМВ, производство 1985 г., потегли неговият внук  Дончо Димов Гърбов с приятелката си Владислава Тасева. Направлението бе към Кърджали и през КПП „Маказа“ до Александруполис (Гърция). На другия ден състезанието продължи до гр. Кавала. А на 12 май маршрутът бе през КПП „Кулата“ до с. Капатово до Петрич, където бе финалът пред музея „Златен Рожен“ за ретро и класически автомобили.

Силно бе участието в ралито на офицери от запаса. Председателят на националното сдружение „За честта на пагона“ капитан I ранг от запаса Цвятко Дончев отличи с купата на името на генерал Петър Илиев председателя на СОСЗР о. з. генерал Златан Стойков, който участва със своята  „Тойота Авенсис“, производство 1995 г. Той е бил 3 години началник на ГЩ на БА и… 37 дни началник на отбраната. 

Най-атрактивен бе автомобилът на полковниците от запаса братята Сергей и Владимир Лалови. Близнаците управляваха  „Ситроен 2СВ“ (600 куб. см – 26 к. с., производство от 1976 г.), а моделът е от 1948 г. Двамата бяха с униформи на френски полицаи и с автомобила си напомняха за приключенията на филмовия герой, изигран от незабравимия Луи дьо Фюнес. Генералът от запаса Златан Стойков връчи отличие на директора на музея за ретро автомобили в Капатово о.з. майор Кристиян Желев. В ралито и подготовката за него участваше и о.з. полковник Кънчо Михов.

Навсякъде ретро автомобилите бяха посрещани с възхищение от зрителите. Машините излъчваха запомняща се красота и истинско достолепие. Горд със своя „Триумф“, производство 1967 г., бе Радослав Радев.

През тази година о.з. полковник Дончо Нанов Дончев участва с „Фолксваген“, а не като друг път със своя „Рокни Студебейкър”, произведен през 1930 г. и украсявал гаража на цар Борис ІІІ. Причината е, както той сподели, че автомобилът няма хидравлика и след като дълго го управлява, по цял месец е имал мускулна треска. Но „Рокни Студебейкър“ е  в движение и на 24 май ще вози абитуриенти.

Logo_of_Ministry_of_Defense_of_Bulgaria.svg

Цончо Драгански

Най-ново

Единична публикация

Избрани