Убеждението, че всеки ден срещаме фалшива информация, е вече почти автоматично в обществото ни. Ограниченията в социалните мрежи са видими за мнозинството ползватели на „Фейсбук“, като около 17% твърдят, че са ги изпитвали лично. Наблюденията са от независим сондаж на новата социологическа агенция „Мяра“.
„Тикток“ пък засега на свой ред събужда по-скоро инстинкт за ограничение, но няма достатъчно ясна обществена картина и запознатост. Цялостното недоверие към информацията явно върви заедно с обществено съзнание за ограничения и дори с желания за нови. Сондажът представя мненията на пълнолетното население на страната и е проведен на 16 и 17 януари сред 800 души. Подобни сондажи служат най-вече за бързи наблюдения, проверка на генералната структура на мненията и формиране на хипотези за последващи проучвания. Над 60% от българите твърдят, че на практика попадат всеки ден или почти всеки ден на новини, които могат да се определят като неистински, лъжливи или най-общо като фалшиви. Сериозният дял показва, че онова, което напоследък се нарича фалшиви новини, на практика се превръща в „новото нормално“. Тези близо 61% са и свидетелство какво всъщност мислят българите за информационната среда, в която живеем.