Китайски стелт изтребител J-20 е летял за първи път с два нови, местно разработени, реактивни двигателя WS-15. Ако е вярно, това би било важен крайъгълен камък в продължаващото развитие на дизайна на многоцелевия изтребител J-20 и турбовентилаторните двигатели WS-15.
Снимки и видеоклипове от този първи полет с новите китайски двигатели се разпространяват в местните социални медии. Твърди се, че полетът се е състоял на 28 юни 2023 г. и е бил извършен от основното изпитателно летище на производителя Chengdu, което е съвместно с производствения му завод в едноименния град.
Качеството на изображенията затруднява независимата преценка дали въпросният J-20 наистина има двигатели WS-15 вместо WS-10, които досега задвижваха изтребителя. Прототипите на J-20 и първоначалните производствени машини бяха задвижвани от руски турбовентилаторни двигатели АЛ-31.
„Когато видях това видео, едно от първите ми впечатления бе, че звукът е различен от този на WS-10C, по-скоро тъп, дълбок тътен”, заяви Андреас Рупрехт, военен авиационен експерт по Китай.
Снимките на самолета, за който се твърди, че са с двигатели WS-15, също са интересни. На една от тях се вижда част от плакат с изписано числото 15.
Подробностите за двигателя WS-15, чиято разработка според съобщенията води началото си от 90-те години на ХХ век, са оскъдни. Досега не са публикувани изображения на прототип или пълномащабен макет. Медийните съобщения през годините посочват, че прототипите на двигателя имат тяга 16 329 кг на форсаж, а крайната цел е да имат тяга от 18 144 кг. Най-мощните варианти на досегашния двигател WS-10 с форсаж имат тяга от 14 515 до 15 876 кг.
По информация на aviationweek