Европейският комисар Невен Мимица, който отговаря за политиката за защита на потребителите, откри информационна кампания на ЕС. Кампанията е с цел да се повишат знанията на българите за техните потребителски права и да ги направи по-уверени да ги отстояват. Открита приемна на Комисията за защита на потребителите (КЗП) „отвори врати” в търговски център в столицата.
Кампанията ще обхване София, Бургас, Варна, Русе и Благоевград.
По думите на комисар Мимица целта на ЕК е потребителите и търговците да са по-добре запознати с правата си, тъй като в момента България е една от трите държави в ЕС с най-лоши потребителски условия с индекс 50 при среден индекс за ЕС от 62.
Заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на свой ред припомни нормативната уредба в сферата. Законодателството цели осигуряването на безопасни стоки и услуги на пазара, поясни той.
Председателят на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев обясни, че през периода 2012 – 2013 г. над 20% от всички жалби в КЗП са били срещу електроразпределителните дружества. Най-често оплакванията от граждани са за лошо качество на продукта или за липса на важни свойства на рекламирания продукт. Имало постоянни нарушители на онлайн пазара, които обаче сериозно се следели от КЗП.
Веселин Златев посъветва хората по-често да посещават интернет страницата на комисията, където са описани случаи, които могат да ги предпазят от грешки.