В Австралия учени отркиха свидетелства за 21 вида динозаври

Анонимен купувач даде над 3 милиона евро за скелет на динозавър

DINOОставаме в Австралия с една любопитна новина. Местни учени намериха изключителна находка, като откриха свидетелства за 21 различни вида динозаври.
Откритието е направено в далечен крайбрежен регион, наричан австралийският „Джурасик парк“. Сред находките голямо внимание привлича отпечатъкът от гигантска стъпка – най-голямата намирана досега следа от динозавър.

Стив Салисбъри – палеонтолог от Университета в Куинсленд

„Виждаме една уникална фауна на динозаври, която включва видове като стегозавър и някои от най-големите динозаври, обитавали планетата. Сред тях са и гигантските завроподи, чиято стъпка е дълга повече от 1 метър и 70 см.“

Експерти твърдят, че намерените в древни скали стъпки са най-разнообразните откривани досега.

Стив Салисбъри – палеонтолог от Университета в Куинсленд

„Бяхме поканени в този район от местното аборигенско население от племето Голараболо, което е знаело за следите, но e било необходимо правилното представяне и документиране на научната им значимост.“

През 2008 г. австралийският „Джурасик парк“ беше заплашен от изчезване, тъй като властите проектираха на това място огромен комплекс за добив на природен газ. Местното население и учените обаче успяха да запазят парка.