Фирмата, експлоатираща моста Моранди е основният виновник за рухването му, смятат и обществото, и политиците в Италия след трагедията. При злополуката в Генуа загинаха най-малко 39 души. 16 са тежко ранени, 9 остават в критично състояние. Правителството въведе извънредно положение в района и обяви 18 август за ден на национален траур.
Само за денонощие акциите на холдинговото дружество, управляващо злополучната магистрала, се понижиха с близо една трета. Правителството заплаши да прекрати всички договори на компанията и да ѝ наложи тежки глоби заради срутването на строения през 60-те години мост.
Матео Славини – вицепремиер и вътрешен министър на Италия:
„Този мост беше управляван от частна компания, която печели милиарди годишно с едни от най-скъпите такси в Европа. Очевидно, че не са направили това, което трябва, не са отделили достатъчно средства за поддръжка. Затова и отнемането на лицензите и налагането на най-високите възможни глоби, повдигането на граждански и наказателни искове срещу виновниците за смъртта на толкова много хора, е най-малкото, което можем да направим.“
Не е редно да си платиш тол-такса, за да загинеш, заяви вицепремиерът на страната Луиджи ди Майо. Той отправи едни от най-яростните критики към компанията и коментира, че мостът Моранди е трябвало да бъде затворен много, много отдавна.
Стотици хора не могат да се върнат у дома заради опасността от ново срутване. Не е изключена и възможността дори да изгубят домовете си при строежа на новия мост. Много хора все още са в неизвестност. Продължава издирването на оцелели сред руините, но надеждата за извадим още някого жив намалява с всяка минута, коментираха спасителните екипи.
Италианският премиер Джузепе Конте обяви извънредно положение в района на Генуа за срок от 12 месеца, а правителството деблокира 5 млрд. евро от националния фонд за извънредни ситуации за справяне с последиците от трагедията.